poniedziałek, 25 marca 2013

Wielkanocne galaretki

W sumie zrobienie galarety to nic trudnego, właściwie na każdym blogu możemy znaleźć taki przepis. Mój post to raczej propozycja podania. Widziałam podobne wykorzystanie skorupek po jajach, ale na słodko -były to galaretki owocowe. Zrobiłam tylko trzy , bo tylko tyle skorupek miałam :) Prezentują się rewelacyjnie, w realu dużo lepiej niż na zdjęciu :) Polecam. 


SKŁADNIKI:
ugotowana noga z kurczaka 1 szt
kukurydza 4 łyżeczki
żelatyna 1 łyżka
rosół 250 ml - 

PRZYGOTOWANIE:
Do przygotowania galaretki użyłam "końcówki" rosołu. Jedną nogę z kurczaka obrać ze skórki , mięso pokroić na kawałeczki. Kukurydzę konserwową odsączyć z zalewy. Skorupki dokładnie oczyścić , wewnątrz , następnie sparzyć wodą, wyciągnąć pozostałe błonki. Skorupki pozostawić do osuszenia. Następnie wymieszać 250 ml ciepłego rosołu z żelatyną, wymieszać do całkowitego rozpuszczenia żelatyny. Na dno skorupki układać kurczaka, następnie po łyżeczce kukurydzy. Ustawić skorupki tak, aby nie przewracały się, zalać rosołem.  Gdy przestygną , wstawić do lodówki. Oczywiście można dodać dużo więcej składników. Smacznego:)
 
Zapraszam do polubienia nas Facebooku lub google+ dziękuję za odwiedziny:) 


4 komentarze:

  1. NIesamowite!! Ja myślałam, że będe oryginalna z moim brownie w skorupce ale okazuje się ze to znany pomysł. Twój -rewelacja.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam rosół i mięso więc tylko brać się do roboty. TYlko pytanie jakie mają być te skorupki bo to ciasta widziałam że potrzebna wydmuszka z dużą dziurą a tutaj?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robiłam jajecznicę i ścięłam nożem tylko górę jajka. Troszkę poszło mi to nieudolnie :) następnym razem zetnę mniej. Dziurka ma być taka , aby swobodnie włożyć kurczaka do środka.

      Usuń

Dziękuję za wszystkie komentarze:)